نوشته شده توسط : احمد
 

مدیر فروش از طریق کار با سایر فروشندگان به مهم ترین نقش خودش که ایجاد فروش و برای بقای سازمان حیاتی است دست می یابد. شاید مهم ترین کار شما انتخاب، جذب و استخدام فروشندگان خوب باشد. ۹۵ درصد موفقیت، به قابلیت افراد استخدام شده بستگی دارد. باید فروشندگان را آموزش دهید، تربیت کنید، ارتقاء و رشد دهید و بدون توجه به اینکه قرار است چه مدت با شما بمانند و چه وقت ترک تان می کنند، آن ها را به افرادی شایسته تر، تواناتر و موثرتر تبدیل کنید.

آخرین وظیفه مهم شما تعیین منابع لازم برای رسیدن به اهداف بزرگ است. به عنوان مدیر فروش مسئول تعیین اهداف فروش و دست یابی به آن ها هستید؛ یعنی باید برنامه فروش، مطالب آموزشی، بودجه ها، پاداش ها، تشویقی ها و کمپین های فروش را مشخص کنید. همچنین باید کار را سازماندهی کنید و در هر مورد پیش بینی هایی داشته باشید. گاهی دیگران بعضی از این کارها را برایتان انجام می دهند و گاهی انجام آن ها فقط وظیفه خودتان است، اما در انتهای کار فقط نتایج مهم است. باید محصولاتی که قرار است بر آن ها تمرکز کنید را مشخص کنید و خریداران و بازارهای موردنظر، روش تبلیغ محصولات و خدمات برای آن ها و روش فروش مناسب برای کسب مزیت رقابتی در بازارهای امروز را مشخص کنید. سرانجام باید تیم تان را یکپارچه کنید، کل «نقشه جنگ» را برایشان توضیح دهید و سپس همه منابع لازم برای شروع کار و فروش موفق در بازارهای سخت را در اختیارشان قرار دهید.

مدیریت تیم فروش
در هر صورت اصل کار توسط تیم شما انجام می شود. وظیفه اصلی شما ایجاد تیم و رهبری آن است. همه تیم ها به عملکرد عالی تک تک اعضای آن وابسته هستند. نخستین کارتان این است که تیم فوق العاده ای را گرد هم آورید و سپس عملکرد هر یک از اعضا را به حد عالی برسانید. باید بهترین سازمان فروش را ایجاد کنید و در بازارهای رقابتی پیروز شوید

 

article_image_one_418.jpg

تیم های برتر ورزشی
تیم فروش از بسیاری جهات مانند تیم ورزشی است. شما هم می توانید با به کارگیری همان اصولی که مربیان ورزشی برای قهرمانی در لیگ های مختلف به کار می برند، یک تیم فروش قهرمان بسازید. تیم های ورزشی برتر شش ویژگی کلیدی برای پیروزی دارند.

1. مربیگری و رهبری شفاف

در یک تیم برتر همه می دانند چه کسی رئیس است. این شخص حرف آخر را می زند. البته مدیریت دموکراتیک و مشارکتی برای ایجاد و حفظ انگیزه و روحیه بالا بسیار مهم است؛ اما برای اینکه تیم فروش عملکردی عالی داشته باشد، همه باید بدانند چه کسی مربی است. شما به عنوان مدیر فروش ایفاگر این نقش هستید. شما همان فردی هستید که معیارها را تعیین و کارها را مشخص می کند. به نظر نمی رسد آزادی بیش ازحد در هدایت تیم فروش برای رقابت سخت در بازارهای دشوار موثر باشد.

2. تعهد به برتری

به قول وینس لُمباردی «پیروزی مهم نیست، اشتیاق برای پیروزی مهم است». تیم های برتر ورزشی مانند تیم های برتر فروش برای بُرد به میدان می آیند – تا فروش فوق العاده ای داشته باشند و از رقبا سبقت بگیرند. فقط کار نمی کنند که روز به پایان برسد. فروشندگان برتر هم مانند ورزشکاران حرفه ای می خواهند در رقابت پیروز شوند و جوایز، هدایا و پاداش های این موفقیت را دریافت کنند. شاید بهترین انگیزه در فروش یا ورزش اشتیاق و عزم برای «بهترین بودن» است. متاسفانه، اگر این تعهد به برتری را برای فروشندگان و تیم خود توضیح ندهید، ناخواسته به سطح متوسطی نزول می کنید. اگر تصمیم نگیرید که جزو ۱۰ یا ۲۰ درصد برتر صنعت باشید، خودبه خود به ۸۰ درصد پائین نزول می کنید. فقط تعهد به برتری به افراد انگیزه می دهد تا نهایت تلاش خود را در شغل، فروش یا ورزش به کارگیرند.

3. ارتباط آزادانه

در تیم های برتر ورزشی هیچ ترفند یا سیاستی میان بازیکنان وجود ندارد. همیشه همه اعضاء آنچه را در ذهن دارند به یکدیگر می گویند. هیچ راز، رنجیدگی یا برنامه پنهانی میانشان نیست. هیچ اقدامی پشت درهای بسته انجام نمی شود و هیچ سیاست و ترفندی وجود ندارد. در یک تیم فروش برتر، اطلاعات مدام در قالب سیاست درهای باز از بالا به پائین و برعکس در جریان است. نشان دهید که در همه کارهای خود شفاف هستید. اگر افراد سوالی داشته باشند، می توانند مستقیم نزدتان بیایند و شما نیز صریح و راستگو هستید و پاسخشان را می دهید.
از نظر روانشناسی برای اینکه افراد بهترین عملکرد را داشته باشند، باید بتوانند با مدیرانشان صحبت کنند، سوال بپرسند و بازخورد بگیرند. کارکنان برتر باید احساس کنند که می توانند بدون ترس از عدم تائید یا انتقاد، نگرانی های خود را با مدیران درمیان بگذارند.

4. تمرکز عمیق بر بهبود فردی

تیم های برتر عمیقا بر آموزش مداوم بازیکنان تاکید دارند و همیشه به افراد کمک می کنند تا عملکرد ورزشی بهتری داشته باشند. این موضوع برای مدیران فروش برتر هم مصداق دارد. آن ها نیز همواره افراد خود را به پیشرفت تشویق می کنند. مدیران فروش برتر بر رشد و بهبود مداوم شخصی و کاری تاکید دارند. بودجه آموزش فروش، کلید پیشرفت افراد است. مجله «مدیریت فروش و بازاریابی» مطالعه ای پیرامون روش ها و بودجه آموزش فروش شرکت های برتر و سودآور در صنایع مختلف منتشر کرد. یافته های آن ها بسیار غافلگیرکننده بود. بهترین شرکت ها قبل از محول کردن مسئولیت به افراد جدید، آن ها را به مدت ۶ تا ۱۲ هفته آموزش می دادند. سپس، به طور میانگین هر سال مبلغ ۶۰۰۰ دلار را صرف ادامه آموزش هر فروشنده می کردند. شرکت ها و مدیران فروش برتر دریافتند که بازگشت سرمایه حاصل از آموزش فروش، ده، بیست و سی برابر بیشتر از میزان سرمایه گذاری آن ها بود. هرچه مبلغ بیشتری را صرف آموزش فروش می کردند، فروش و سودآوری شان افزایش می یافت.

5. وظایف بازیکن منتخب

تیم های برتر به افراد وظایفی را محول می کنند تا بتوانند بر اساس استعدادها و توانایی های خاص خود در آن جایگاه، بیشترین کمک را به موفقیت کلی تیم بکنند. در حوزه مدیریت فروش، بعضی افراد در فروش یک محصول یا خدمت خاص بهترین هستند و بعضی در فروش خدمات و محصولات دیگر مهارت دارند. بعضی فروشندگان در جستجوهای بیرون از سازمان و یافتن کسب وکارهای جدید عالی هستند و بعضی دیگر در حفظ مشتریان و فروش بیشتر و بیشتر محصولات و خدمات به مشتریان فعلی مهارت دارند. بهترین مربیان آن قدر بازیکنان را در تیم جابجا می کنند تا بهترین جایگاه را برای آن ها پیدا کنند و عملکردی عالی دریافت کنند. وظیفه شما این است که فروشندگان خود را آن قدر جابجا کنید تا در جای مناسب قرار گیرند، محصولات و خدمات مناسب را به مشتریان مناسب خود بفروشند و بهترین عملکرد ممکن را داشته باشند.

6. تاکید شدید بر استراتژی و برنامه ریزی

یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید انجام دهید و از عهده هیچ شخص دیگری برنمی آید، برنامه ریزی برای فعالیت ها و نتایج فروش تیم است. هر روز بنشینید و به چیزهایی که می توانید تغییر دهید، بهبود بخشید یا به شکل دیگری انجام دهید، فکر کنید. اخیرا چه مطالبی آموخته اید و برای بهبود عملکرد فردی و تیمی چه کارهایی می توان انجام داد؟ یک بار دیگر به سخن وینس لُمباردی اشاره می کنم: «برای ایجاد یک تیم قهرمان، باید در اصول اساسی ممتاز باشید». وظیفه شما ایجاد تیمی است که در اصول اساسی برجسته باشد. خبر خوب اینکه هرچه تیم فروش شما به واسطه آموزش صحیح شهرت خوبی کسب کند و نتایج فروش بهتری بگیرد، جذب خریداران بیشتر و بهتر، ساده تر می شود.

«اصل پارِتو» یا قانون ۸۰/۲۰ را به خاطر بیاورید. ۲۰ درصد کارها باعث ۸۰ درصد نتایج است. بهترین مدیران فروش همواره به ۲۰ درصد کارهای اساسی برای ایجاد یک تیم برنده فکر می کنند که همین موضوع منشا همه موفقیت ها است.

 

  1. https://45listing.com/story9148636/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86
  1. http://mediajx.com/story9613906/دوربین-مداربسته
  2. http://bookmark-dofollow.com/story8567032/دوربین-مداربسته
  3. http://prbookmarkingwebsites.com/story6651941/دوربین-مداربسته
  4. http://bookmark-template.com/story8571506/دوربین-مداربسته
  5. http://socialmediainuk.com/story7140820/دوربین-مداربسته
  6. http://opensocialfactory.com/story6231272/دوربین-مداربسته
  7. http://socialrus.com/story6705232/دوربین-مداربسته
  8. http://gorillasocialwork.com/story7377499/دوربین-مداربسته
  9. http://dirstop.com/story7395750/دوربین-مداربسته

 



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد
 
 

شما با استفاده از این ۱۲ راهکار کم هزینه بازارار یابی می توانید فروشتان را افزایش دهید. توصیه می کنم این مقاله کاربردی را از دست ندهید. راستی قبل از مطالعه این مقاله باید به شما گفت که اگر هزاران مقاله هم مطالعه کنید اما به آنها عمل نکنید هیچ اتفاقی نمی افتد. اگر واقعا می خواهید این سری عملگرا باشید این مقاله را مطالعه کنید.

1- طرح خودتان را آماده کنید

نخستین کاری که باید انجام دهید این است که بهترین چشم انداز را برای کسب وکار خود نعریف کنید. سپس باید مسیر چگونگی رسیدن به آنها را طراحی کنید. پس از آن نوبت تهیه طرح بازاریابی (Marketing Plan) می باشد.. با انجام این کار شما برای نفوذ به بازار، طراحی انجام می دهید و در آن ترفندهای خود را مشخص می کنید.

2- کسب و کار دارید و وب سایت ندارید!!!

در دنیای کسب وکار امروز حتی برای کسب و کارهای بسیار کوچک نداشتن وب سایت بی معنی می باشد ، چرا که بخشی از هویت هر کسب و کار می تواند با آن مشخص شود. اگر توانایی طراحی و ساخت یک وب سایت سفارشی برای خود ندارید، می توانید از سایت بانی سایت کمک بگیرید تا سایت شما را طراحی کند و یا اینکه می توانید محصول آموزشی طراحی سایت بدون دانش برنامه نویسی را با مبلغ ناچیزی خریداری کنید.

article_image_one_322.jpg

3- شبکه های اجتماعی را بکار بگیرید

شبکه های اجتماعی حد و مرز بین مشتری و فروشنده را از بین برده است. هر روز شبکه های اجتماعی جدیدی ظهور پیدا می کنند. در حال حاضر شبکه اجتماعی اینستاگرام و همچنین تلگرام بسیار پر طرفدار هستند. توجه : تمام تمرکز خودتان را بر روی شبکه های اجتماعی نگذارید! تنها یکی از کانالهای بازاریابی شما باید شبکه های اجتماعی باشد ، برای اینکه کافیست تا یکی از شبکه های اجتماعی که انرژی زیادی را برایش صرف کردید مسدود شود تا تمام زحمات شما بر باد برود.

4- هنوز با ایمیل مارکتینگ بیگانه هستید

برای اینکار نیازمند یک وب سایت و یا وبلاگ هستید. اگر وب سایت ندارید باز هم به شما پیشنهاد می کنم تا از خدمت طراحی سایت بانی سایت استفاده کنید و یا محصول بسیار ارزان طراحی سایت بدون دانش برنامه نویسی را تهیه کنید. اگر می خواهید وبلاگ راه اندازی کنید و نمی دانید که چگونه باید راه اندازی کنید می توانید همین الان فیلم آموزشی ساخت وبلاگ را به صورت آنلاین مشاهده کنید.

توجه : اگر شما شرکت هستید توصیه می کنم که یک وب سایت مستقل داشته باشید چون اعتبار شما را افزایش می دهد.
بعد از راه اندازی سایت یا وبلاگ باید فرمهایی را در سایت قرار دهید تا ایمیل بازدیدکنندگان را جمع آوری کنید و سپس ایمیل گروهی به اعضای سایت خود ارسال کنید و پیشنهادهای خودتان را از طریق ایمیل به دست آنها برسانید.
توجه : به هیچ عنوان به افرادی که نمی شناسید ایمیل ارسال نکنید و به حقوق دیگران احترام بگذارید.

5- در انجمن های تخصصی، حرفه ای و صنفی عضو شوید.

یکی از راه های جذب مشتری ، حضور در انجمن های حرفه ای است، مواردی چون اتاق های بازرگانی، انجمن های صنفی و حرفه ای، جایی است که به راحتی می توانید در جریان آخرین وضعیت کسب و کار قرار بگیرید، ارتباط برقرار کنید و مشتری جذب کنید.

6- به نظر شما باید درباره اهمیت کارت ویزیت هم بگویم!

اگر کسب و کار خود را به تازگی راه اندازی کردید باید در اولین فرصت ممکن نسبت به ساخت کارت ویزیت، سربرگ و پاکت نامه اقدام کنید. اطمینان حاصل کنید که لوگو، آدرس سایت، شماره تلفن و هر اطلاعات لازم دیگر در آنها درج شده باشد. به تجربه ثابت شده است که مشتری با مشاهده این موارد احساس اعتماد بیشتری به شما خواهد داشت.

7- در نشریات مرتبط با کسب وکار خود مقاله بنویسید

یکی از روش های تبلیغات غیرمستقیم ، چاپ مقاله ای مرتبط با کسب و کار شما است که در آن می توانید محصول یا خدمت خود را به خوبی و با کمترین هزینه به مخاطبان مرتبط معرفی کنید.

8- از نمایندگی های فروش چه استفاده هایی می کنید؟

معمولا امکانات تبلیغاتی نمایندگی های فروش یکی از ارزان ترین روش های تبلیغاتی است. در حال حاضر بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، از این روش تبلیغاتی با سوپرمارکت ها استفاده می کنند.

9- نمونه محصول ارائه کنید.

نمونه محصول خود را به هرجا که فکر می کنید به فروش شما کمک می کند، بفرستید.

10- از محصول یا خدمت خود ویدئو تهیه کنید وآن را به اشتراک بگذارید

این همه موبایل بین افراد هستش که اکثر آنها هم دوربین فیلم برداری دارد. از محصولات و خدمات خود فیلمبرداری کنید و در شبکه های اجتماعی منتشر کنید. نیازی نیست حتما دوربین فیلمبرداری خیلی گران قیمتی داشته باشید. چند وقت پیش برای افزایش فروش کسب و کار یکی از مشتریانم به شرکت آنها مراجعه کردم و با موبایل از محصولات و خدمات آنها فیلم گرفتم و در سایتشان و همچنین در شبکه های اجتماعی منتشر کردم. نتیجه فوق العاده بود و از تصورات خود من هم خارج بود.

11- مسابقه برگزار کنید و جایزه بدهید.

با طرح سوالی مرتبط با کسب وکار یا محصول خود، مسابقه برگزار کنید و جایزه بدهید. تجربه نشان می دهد این روش تبلیغی نیز از تاثیرگذاری مناسبی بر مخاطبان برخودار می باشد.

12- از افراد مختلف به عنوان عامل فروش استفاده کنید.

با در نظر گرفتن درصدی به عنوان پورسانت فروش ، می توانید ده ها ویزیتور و فروشنده مویرگی برای کسب و کار خود جذب کنید و فروشتان را به خوبی افزایش دهید.

 

  1. https://socialdosa.com/story9148605/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  2. https://thesocialroi.com/story9148609/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  3. https://throbsocial.com/story9148688/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  4. https://bbsocialclub.com/story9148605/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  5. https://socialevity.com/story9148631/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  6. https://dftsocial.com/story9148623/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  7. https://nimmansocial.com/story9148609/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  8. https://socialrator.com/story9148685/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  9. https://socials360.com/story9148614/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA

 

 


:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

هرچه کارکنان خود را بیشتر آموزش بدهید و آنها را با تکنیکها و مهارتهای به اثبات رسیده فروش تجهیز نمایید، انگیزه آنها را برای رسیدن به فروشِ بیشتر افزایش خواهد یافت. و هرچه از این مهارتها بیشتر استفاده کنند در آن تبحر بیشتری پیدا می کنند، فروش بیشتری را انجام خواهند داد و احساس بهتری نسبت به خود و سازمانی که در آن کار می کنند پیدا خواهند کرد. اشخاص وقتی بیشترین انگیزه را پیدا می کنند که احساس می کنند می توانند به نتایج دلخواه خود برسند.

در ادامه به برخی از مهارتهای فروشندگی اشاره می کنیم:

1- گوش دادن وسوال کردن

گوش دادن در ایجاد اعتماد و اطمینان بسیار موثر است. اینگونه می توانید نیازهای مشتری را تشخیص دهید. در ضمن، با گوش دادن می توانید روابط خود را با مشتری بهبود بخشید. گوش دادن کلید موفقیت است. کسی که سوال می کند کنترل اوضاع را در دست دارد. وقتی از کسی سوالی می کنید، او بلافاصله به شما جوابی می دهد. وقتی در هر دقیقه 100 تا 150 کلمه را به زبان می آورید، مشتری می تواند در هر دقیقه 600 کلمه را پردازش کند. معنای آن این است که مشتری در سه چهارم اوقات خود، در حالی که شما حرف می زنید موضوعات دیگری را پردازش می کند. در مواقعی مشتری از حرف شما خارج می شود زیرا فرصت فکر کردن بسیار بیشتری دارد. وقتی سوال می کنید، خریدار نمی تواند به موضوع دیگری فکر کند، مگر آنکه به سوال شما جواب بدهد.

article_image_one_375.jpg

2- روح فروشندگی

کسی از شما خرید نمی کند مگر مجاب شود که شما دوست او هستید و منافع او را در نظر می گیرید. در فروش سقفی برای کسب درآمد وجود ندارد. فروشندگان حرفه ای خود را به عنوان فروشنده معرفی نمی کنند، بلکه خود را به عنوان مشاور و دوست معرفی می کنند که می خواهد مشکلات خریدار را حل و فصل کند. خود را "دکتر فروش" در نظر بگیرید. هرچه از بیمار خود سوالات هوشمندانه تری بپرسید، هرچه سوالات شما سازمان یافته تر باشد، بیشتر او احساس می کند در حضور یک حرفه ای است. در این شرایط مقاومت و بدبینی او کاهش می یابد. اعتماد او به شما بیشتر می شود. آرام می گیرد و گشوده و باز می شود. می داند شما به نزد او رفته اید تا مسئله ای را حل کنید و به هدف برسید. اینگونه همکاری او با شما بیشتر می شود.

3-تصویرسازی ذهنی وعزت نفس

عزت نفس در تصویر ذهنی نقش کلیدی و مرکزی را بازی می کند. اینکه چقدر خودتان را دوست دارید عامل مهم و تعیین کننده شخصیت شما و همه اتفاقاتی است که برایتان رخ می دهد. هرچه خودتان را بیشتر دوست داشته باشید، دیگران را هم بیشتر دوست خواهید داشت، و آنها هم شما را بیشتر دوست خواهند داشت. کسانی که عزت نفس بالاتری دارند، معیارها و استانداردهای بالاتری برای خود انتخاب می کنند، از نظم و انضباط بیشتری برخوردارند و با دیگران بهتر کنار می آیند. اغلب شادمان تر و موفق تر از دیگران هستند. با خود مثبت حرف بزنید، بگویید: می توانم این کار را بکنم! می توانم این کار را بکنم! می توانم این کار را بکنم ! وقتی از قبل مصمم شوید که هرگز تسلیم نمی شوید، از آمادگی ذهنی مطلوبی برخوردار می شوید تا از شکست فاصله بگیرید. وقتی سعی کنید مداومت به خرج دهید، موقعیت هر اندازه هم دشوار باشد، سرانجام موفق می شوید. سرانجام فروش می کنید. سرانجام مشتریان را به خود جلب می کنید.

4-ظاهر(ظاهرشخص،ظاهرمحلکار،ظاهرارائه)

وضع ظاهر، صدا و طرز تلقی های شما روی اشخاص تأثیر می گذارد. اگر سر و وضع آراسته داشته باشید، صدایتان شفاف و واضح باشد، اطمینان و اعتماد به نفس از خود نشان دهید، از آرامش برخوردار باشید، خوش بین باشید، روی مشتری تأثیر مطلوب بر جای می گذارید. چگونگی فروش و طرز ارائه خود را جلوی آینه تمرین کنید، مثل بازیگران حرفه ای که ساعتها جلوی آینه تمرین می کنند. وقتی خوب لباس می پوشید و آراسته هستید، مشتری به طرزی ناهشیار فرض را بر این می گذارد که به شرکت خوبی تعلق دارید و کالا یا خدمت شما از کیفیت مطلوبی برخوردار است. آنطور که در بیرون به نظر می رسید، تجلی آن چیزی است که در درون هستید.

5-خلاقیت

قدرت تحلیل و سوال کردن خود را تقویت کنید. خلاقیت به معنای بهبود یافتن است، وقتی با انجام دادن کاری به شکل متفاوت چیزی را تغییر می دهید، از خلاقیت خود استفاده می کنید. فروش خلاق با داشتن علم و اطلاع فروان از کالا یا خدمات صورت می گیرد. برای افزایش خلاقیت می توانید از روش بیست ایده استفاده کنید. در این روش شما مسئله یا مشکلی که وجود دارد را روی کاغذ می نویسید و به آن حداقل بیست جواب مشخص، واضح و مثبت به شکل زمان حال ساده می دهید. پاسخها باید محسوس و ملموس باشند. مثلا می خواهم تماسهای روزانه را بیشتر کنم«خوب نیست، باید بگویید می خواهم روی پنج تماس بیشتر بگیرم یا ،می خواهم از روزی 15 تماس به روزی 20 تماس برسم وقتی به بیست جواب رسیدید آنها را فهرست کنید و دست کم یک ایده را که بتوانید بلافاصله آن را به اجرا بگذارید پیدا کنید. این کار را می توانید هر روز انجام دهید. لازم نیست قانون نسبیت را کشف کنید، کافی است آن ایده کار شما را کمی بهبود دهد تا بتوانید از دیگران متمایز باشید. در فروش خلاق همیشه باید بهترین چیزی را که عرضه می کنید نشان دهید. شرکتهای بزرگ مبالغ هنگفتی صرف می کنند تا ویژگی به خصوصی از کالای خود را به سر زبانها بیندازند.

6-توجه به مشتری

توجه به نیازها و دغدغه های مشتری به جای توجه به خود و محصول خود. شما باید از دریچه نگاه مشتری به دنیا و مسائل نگاه کنید. باید در ابتدا گونه شخصیتی مخاطب را بشناسید و از خود انعطاف پذیری شخصیتی نشان دهید و بعد در قالب گونه شخصیتی او ظاهر شوید. باید به این توجه داشته باشید که افراد با توجه به دلایل خود خرید می کنند، نه دلایلی که شما مهم می دانید. یکی از مهمترین کارهایی که باید انجام دهید این است که با طرح سوالات درست و دقیق نیازهای مشتری را بشناسید تا متوجه شوید این مشتری به چه دلیلی می تواند محصول شما را خریداری کند.

7- اعتماد و علاقه به محصول

فروشندگان سطح بالا تأثیری فراوان و آرامش بخش بر مشتریان می گذارند، آنها به خود و محصولات و خدماتشان اعتماد و اطمینان دارند. به همین دلیل به حرف آنها گوش می دهیم و از حرفی که می زنند مجاب می شویم و به کالا یا خدمتی که ارائه می کنند ایمان داریم. وقتی باور و اعتقاد شما به خوب بودن کالا یا خدمات شما به ذهن مشتری احتمالی منتقل می شود، تمام تردید در قبال خرید از بین می رود.

 

  1. https://kingslists.com/story9148647/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86
  2. https://bookmarkshut.com/story9148494/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86
  3. https://fatallisto.com/story9148659/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86
  4. https://worldlistpro.com/story9148422/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86
  5. https://health-lists.com/story9148633/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86
  6. https://webcastlist.com/story9148648/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86
  7. https://sirketlist.com/story9148600/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86
  8. https://listfav.com/story9148693/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86
  9. https://classifylist.com/story9148636/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86
  10. https://icelisting.com/story9148551/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86

 

 


:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

اگر شما یک طراح وب هستید آیا میدانید که هر عنصر در وب سایت مکان و هدف مخصوص به خود را دارد . بسیاری از طراحان صفحات را از بالا به پایین طراحی میکنند یعنی تمرکز خود را روی هدر، نوار کناری، و محتویات اصلی گذاشته و از پرداختن به فوتر غافل میشوند.

بسیاری از طراحان صفحات را از بالا به پایین طراحی میکنند یعنی تمرکز خود را روی هدر، نوار کناری، و محتویات اصلی گداشته و از پرداختن به فوتر غافل میشوند. با این حال سایتهای اندکی هم هستند که طراحی فوتر آنها کاملا تخصصی و مناسب با اهداف سایت میباشد، در زیر چند نمونه مناسب از طرحهای عملی برای ساخت یک فوتر حساب شده، با انتخابهای فکر شده نشان داده خواهد شد.

۱- قرار دادن نقشه سایت در فوتر

گاهی بهترین طراحان هم در شیوه طراحی خود تجدید نظر میکنند بخصوص وقتی که به یک سایت با طراحی غیر معمول و خلاقانه بر می خورند .

یکی از بهترین راه ها برای ترغیب کردن بازدید کننده هایی که در حال تمام کردن محتوای یک صفحه از سایت شما هستند و در فکر گام بعدی وب گردی خود می باشند قرار دادن نقشه سایت در فوتر است .

ارائه لینک تمامی محتویات سایت بصورت مختصر و سازمان یافته یک راه حل عالی برای علاقه مند نگه داشتن بازدید کننده برای ادامه جستجو در سایت شماست و مسلما جایی بهتر از فوتر برای اینکار وجود ندارد. بازدید کننده گان مختلف دوست دارند محتوای متفاوتی هم ببینند پس وجود نقشه سایت با لینکهای مختلف میتواند نظر خیلی از آنها را به خود جلب کند و همین امر باعث بالا رفتن تعداد دفعات بازدید سایت شما به ازای صفحات بازدید شده هر کاربر می شود.

Sitemap Footer ها همچنین میتوانند فرصتی باشند برای پرداختن بیشتر به طراحی سایر بخشهای سایت، بدین صورت که اگر محتویات فوتر شما دارای یک ساختار منسجم با جزئیات کامل از کل وب سایت باشد شما دیگر میتوانید بقیه بخشهای وب سایت خود را با دانستن اینکه کل ساختار سایت شما بصورت کاملا شفاف در پایین هر یک از صفحات موجود است خیلی خلاقانه تر از قبل طراحی کنید.

۲- اطلاعات تماس

داشتن بخش اطلاعات تماس در فوتر امروزه یک روش محبوب برای گرفتن یک نتیجه خوب است

حذف کردن لینک اطلاعات تماس می تواند برای افرادی که به دنبال راهی برای ارتباط با شما هستند بسیار ناخوشایند باشد. همچنین لینکی که براحتی نتوان آن را در صفحه پیدا کرد میتواند بازدید کننده را از ادامه کار نا امید کند ،پس باید هر فرصتی را برای بازدید کننده ،برای ارتباط با خود فراهم کنید.

سعی کنید اطلاعات تماس خود را بصورت کامل و شفاف ارئه کنید همچنین اگر از خدمات پستی برای ارائه محصولات در سایت استفاده میکنید حتما آدرس و کد پستی محل خود را نیز قید کنید.

۳- لینک های مهم

هدر شما می تواند موضوعات را به دسته بندی های گوناگون تقسیم کرده باشد ولی شما می توانید در فوتر خود یکسری از لینکهای منتخب و مهم خود را نیز بگذارید.

وقتی یک کاربر به قسمتهای پایین یک صفحه می رسد ممکن است تصمیم به بیرون رفتن از سایت شما را بگیرد ولی اگر شما در فوتر چیز بخصوصی برای ترغیب او مثل لینک یک مقاله جالب یا یک خبر جدید یا … داشته باشید فوتر یکبار دیگر می تواند به عنوان آخرین تلاش برای جلب توجه کاربر به شما سرویس بدهد. بر خلاف نقشه سایت در این روش لینک تمام صفحات موجود به کاربر ارائه نمی شود بلکه فقط چند گزینه منتخب برای جلب توجه بیشتر به او پیشنهاد میشود. نگاهی به آمارهای ترافیکی سایت بصورت عینی میتواند به شما بگوید که کدامیک از این لینکها واقعا جذاب و پر کشش بوده ، اگر شما آنها را با لینکهای غیر محبوب جایگزین کنید میتوانید اصطلاحا کلیک خور آن لینکها را بصورت کاملا محسوس بالا ببرید و همچنین پس از چند بار تکرار و بررسی میتوانید یک فوتر بسیار موثرتر از قبل داشته باشید.

۴- سازماندهی لینکها

اگر شما تعداد زیادی لینک در فوتر خود قرار داده اید یقینا مدل Sitemap را برای خود انتخاب کرده اید

بهترین کار این است که آنها را به بخشهای مربوط به هم و هر بخش را در یک ستون قرار دهید ،بعنوان مثال اگر شما یک لینک اخبار شرکت، یک لینک درباره ما ،یک لینک همکاری با ما و یک صفحه تماس با ما داشته باشید باید آنها را به ترتیب اهمیت چیده و در یک ستون با عنوان ” درباره <نام شرکت> ” قرار دهید. نکته مهم در سازماندهی لینکها در فوتر منظم نگه داشتن آنهاست بطوریکه کاربران بتوانند به سرعت اطلاعات مورد نظر خود را بیابند. همچنین در نظر داشتن تفاوتهای سازمانی بین فوتر ساخته شده به دست شما و نحوه چیده شدن بخشهای اصلی نیز دارای اهمیت زیادی است ؛وجود تفاوتهای خیلی زیاد در دسته بندیها (Categories) ، رعایت نکردن سلسله مراتب و یا دیگر جنبه های سازمانی ممکن است برای کاربران سردرگمی ایجاد کند.

۵- زیبا سازی Footer

اگر فقط چند لینک اصلی برای ارائه دارید شما یک فرصت عالی برای داشتن یک فوتر بسیار زیبا نیز خواهید داشت

با ساختن چند بخش با استفاده از اصول پایه طراحی میتوانید مهارت خود در طراحی را نشان دهید. استفاده از آیکون های بزرگ با طرحهای فریبنده،با استفاده از اصول اولیه طراحی مثل استفاده از فضای خالی و تغییر کنتراست میتواند واقعا جلب توجه کند. این اصول را در سایت خود پیاده سازی کنید به نحوی که به بقیه سایت تاکید داشته باشد و به یوزر یک احساس خوب و ماندگار را منتقل کند.

۶- در تعامل باشید

امروزه دیدن لینک مکانهایی که کاربران توسط آن میتوانند با گرداننده گان سایتها یا دیگر دنبال کننده گان در تعامل باشند در فوتر ها بسیار رایج است ،اقلب سایتها بویژه وبلاگها همیشه یک لیست برای مطالب محبوب و همچنین بروزرسانی های اخیر شبکه های اجتماعی در فوتر یا وبلاگ خود دارند. بر خلاف دیگر گزینه ها این یک روش فوق العاده برای پویای بخشیدن به قالب سایت شماست بطوریکه همچنان پیشنهاداتی برای جلب توجه افرادی که به پایین صفحه میرسند به آنها ارائه میشود.

۷- قرار دادن لینکهای وابسته و اعتبارات در فوتر

شما قطعا نمیخواهید این لینکها را در سراسر محتویات مهمتر سایت خود پراکنده کنید

بهترین مکان برای قرار دادن لینک هایی مثل شرایط و ضوابط، حق کپی رایت، لینکهای وابسته، شرکاء، خدمات مرتبط و هر چیز دیگری که بطور غیر مستقیم مربوط به ترویج شرکت شماست فوتر است.

این لینکها به ندرت مهمتر از محتویات اصلی سایت میشوند اما اگر آنها باید در سایت شما وجود داشته باشند بهترین مکان برای آنها قطعا در فوتر خواهد بود.

۸- قرار دادن نوار جستجو

بعضی مواقع کاربر شما نمیتواند مطلب مورد نظر خود را پیدا کند در اینصورت فوتر اندیشمنداده ترین مکان برای قرار دادن نوار جستجو است.

جایی که بازدیدکننده گان میتوانند مطلب مورد نظر خود را پیدا کرده یا با استفاده از کلمات کلیدی یا موضوع مورد نظر آنرا جستجو کنند. اینجا آخرین جایی است که بازدید کننده قبل از ترک کردن سایت به قصد جستجوی مطلب مورد نظر خود خواهد دید پس کمک کردن به او برای پیدا کردن موضوع مورد علاقه اش از هر راهی میتواند بسیار مهم باشد. این نیز فرصتی برای شما ایجاد میکند که کاربر بتواند دیگر صفخات را که احتمال ارتباط با موضوع مورد نظر او را دارد بازدید کند که همین امر باعث افزایش بازدید سایت شما میشود. اگر شما هنوز نمیدانید که نوار جستجوی شما مورد استفاده قرار میگیرد یا خیر این را در نظر داشته باشید که با استفاده از یک فیلد فرم مخفی ، یک URL متغییر یا یک اقدام جداگانه برای فرم میتوانید بفهمید چه تعداد کاربر را با استفاده از نوار جستجو توانسته اید در سایت نگه دارید

نتیجه گیری

فوتر سایت شما به هیچ وجه نباید یک مکان خسته کننده و تکراری باشد بلکه میتواند محلی پر جنب و جوش و پر استفاده در خدمت ترویج هر چه بیشتر سایت شما،محصولات شما، صفحات اجتماعی شما وبسیاری دیگر باشد.

همه چیز بستگی به تجربه کاربر یا User Experienceاز سایت دارد .توجه کاربران را جلب کنید ،پیدا کردن محتوا برای کاربر آسان کنید، لینکهای جالب و اطلاعات بروز را در سایت خود قرار دهید .داشتن یک فوتر بی نقص دفعات بازدید سایت شما را افزایش خواهد داد و به ترویج هر چه بیشتر سایت و برند شما کمک خواهد کرد.

 

  1. http://seo-web-designer.bigsite.ir/post-180352.html
  2. http://seo-web-designer.bigsite.ir/post-180349.html
  3. http://seo-webdesign.loxblog.com/post/26/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C%20%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA%20%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D9%BE%D8%A7%D9%86%D8%B3%DB%8C%D9%88%20%DB%8C%D8%A7%20%D8%A2%D8%AF%D8%A7%D9%BE%D8%AA%DB%8C%D9%88%20%E2%80%93%20%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85%20%DB%8C%DA%A9%20%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA!.htm
  4. http://seo-webdesign.loxblog.com/post/25/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C%2010%20%DA%A9%DB%8C%D8%AA%20UI%20%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C.htm
  5. http://seo-webdesign.loxblog.com/post/24/%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87%20%D8%A7%D8%B2%20%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86%D9%87%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%A8%D8%B5%D8%B1%DB%8C%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C%20%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA.htm
  6. http://seo-webdesign.loxblog.com/post/23/17%20%D8%A7%D8%A8%D8%B2%D8%A7%D8%B1%20%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C%20UI%20/%20UX.htm
  7. http://webmaster.sitearia.ir/post-339478.html
  8. http://webmaster.sitearia.ir/post-339481.html
  9. http://webmaster.sitearia.ir/post-339480.html
  10. http://webmaster.sitearia.ir/post-339479.html
  11. http://seo-webdesign..com/post/35

http://seo-webdesign..com/post/38

 


:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

موفق ترين وب سايت ها خصوصيات مشترکي در طراحي وب داشته اند که توجه افراد را به خود جلب مي نمايند . رعايت این نکات ميتواند براي طراحي وب سايتي که جستجوکننده را تبديل به خريدار کند،شما را ياري دهد . رعایت نکات زیرمیتواند برای طراحی سایتی که جستجوکننده را تبدیل به خریدار کند،شما را یاری دهد .

با گذشت یک برهه زمانی خاص تجربه این امررا نشان داده که موفق ترین وب سایت ها خصوصیات مشترکی در طراحی وب داشته اند که توجه افراد را به خود جلب می نمایند.
۱- سرعت در بارگذاری:
آزار دهنده ترین نکته برای کاربردر هنگام بازدید از سایت ، انتظار بیش ازحدش برای بار گزاری سایت است که اگر این زمان از یک حد مجاز بیشتر شود باعث آزردگی کاربر خواهد شد ، اگرچه سایت شما یکی از بزرگترین سایت ها باشد.
۲- داشتن هویت شفاف و آشکار محتوا در وب سایت
باید مطالب موجود در سایت به صورت شفاف و بدون ابهام بیان شود. بازدیدکنندگان این موضوع را که متوجه نشوند مطالب سایت دربارهء چیست را نمی پسندند. اجازه ندهید تلاش بازدیدکنندگان شما برای کشف مطالب وب شما برای بدست آوردن این که وب شما دربارهء چه موضوعی می باشد، تلف شود. از ابتدای طراحی وب، شفافیت و وضوح مطالب را در نظر داشته باشید. داشتن تیتر توصیفی در صفحهء اول وب سایت روش بسیار مناسبی است برای اعلام این که مطالب وب شما از چه موضوعی سخن می گوید.
همچنین انتخاب کلمات کلیدی مرتبط برای صفحات به عنوان جلب توجه نگاه افراد نیز عمل می کند. بنابراین همیشه از کلمات کلیدی مرتبط با مطالب در صفحات وب خود استفاده نمایید.

۳- ساده نگه داشتن طراحی وب خود
برای جلب توجه افراد خیلی تلاش در استفاده از انواع روش های غیرضروری نکنید ( آیا کسی واقعاً به فلش ویا نشانگر نیاز دارد؟) تمرکز خود را بر روی قابلیتهای استفاده از وب، فروش، تبدیل بازدیدکنندگان به خریدار و خریداران متمرکز کنید. وب سایت هایی که طراحی ساده ای دارند نیز این قابلیت را دارند.


۴- جلب توجه با استفاده ازفضای سفید!
در طراحی وب خود از ایجاد شلوغی و آشفتگی مطالب بپرهیزید.سعی در ایجاد یک وب سایت مرتب و کاربر پسند برای بازدیدکنندگان و جستجوی سریع و آسان آن در وب داشته باشید. به خاطر داشته باشید فضای سفید در طراحی وب کمک زیادی به طراح می کند. همچنین اگر وب سایت شما دارای محتوای زیاد و صفحات زیاد می باشد، اضافه کردن یک کادر جستجو برای جستجوی آسان و سریع بازدیدکننده ضروری می باشد.
۵- مشخصات تماس خود را کاملاً مشخص در وب سایت قرار دهید
وجود و یا عدم وجود صداقت در مطالب وب سایت شما تاثیر مستقیمی بر فروش محصولات شما و در نهایت موفقیت شما خواهد داشت. اگر در وب سایت خود فروش مستقیم محصولات دارید، دادن اطلاعات تماس و داشتن فرم تماس بسیار مهم و ضروری می باشد. اگر حفظ حریم خصوصی برای شما مهم است، می توانید از خدمات لینک های که اتوماتیک آدرسهای ایمیل را دریافت می نمایند استفاده کنید.
۶- آسان سازی فرایند خرید
حرکت از صفحهء اصلی به صفحهء محصولات و چشم انداز آن در صفحهء اصلی برای بازدیدکنندگان را آسان نمایید. این چشم انداز را به صورت زنجیروار نسازید؛ که باعث می شود افراد برای مشاهده و خرید، تمامی صفحات را یکی پس از دیگری برای پرداخت پول به شما سپری کنند. در غیر این صورت آنها را از دست خواهید داد.
۷- آسان سازی دستیابی افراد به وب سایت
به یاد داشته باشید تا حد امکان چشم انداز وب سایت خود را در بالاترین حد دید نگه دارید.
۸- به روز رسانی مطالب وب ، به طور منظم
از این روش انگیزه ای در کاربر ایجاد میشود که برای خواندن مطالب جدید به وب شما بازگردند. بعلاوه موتورهای جستجو به مطالب جدید واکنش خاصی دارد. بنابراین از طریق به روز رسانی مطالب به صورت منظم به سئوی (بهینه سازی) وب سایت خود کمک می کنید.

 

  1. http://seo-webdesign..com/post/37
  2. http://seo-webdesign..com/post/36
  3. http://seo55.irancnblog.com/Post/21/Features-of-store-or-ecommerce-websites.html
  4. http://seo55.irancnblog.com/Post/24/Identify-keywords-to-sell-products.html
  5. http://seo55.irancnblog.com/Post/23/Online-store-site-optimization-methods.html
  6. http://seo55.irancnblog.com/Post/22/10-Tips-to-Increase-Online-Sales-and-ECommerce-Sales.html
  7. http://webkar.famblog.ir/post/33
  8. http://webkar.famblog.ir/post/32
  9. http://webkar.famblog.ir/post/31
  10. http://webkar.famblog.ir/post/30
  11. http://seopardaz.niloblog.com/p/26/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%DB%8C%D8%AF%DA%A9%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85

http://seopardaz.niloblog.com/p/25/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D8%A8%D9%84-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D8%A8%D9%84-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DB%8C

 


:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد
 

همانطور که در مقاله قبل توضیح دادیم، تکنیک هایی که برای فریب موتور جستجو و کسب جایگاه سریع استفاده میشوند را اصطلاحا کلاه سیاه می نامیم، این تکنیک ها عموما موجب جریمه سایت شما و از دست رفتن جایگاه بعد از مدتی کوتاه میشوند. در مقابل تولید محتوای با کیفیت و فعالیت براساس استانداردهای مورد قبول گوگل را کلاه سفید می نامیم.

اگر بخواهیم در مورد سئو کلاه خاکستری صحبت کنیم باید بر اساس تعریفی که جان اندرو، متخصص سئو بیان کرد که سئو کلاه خاکستری چیزی بین سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه می باشد . یعنی اگر گوگل متوجه استفاده از آن ها شود، سایت شما توسط گوگل جریمه می شود . افرادی که از قانون پیروی نمی کنند اما نمی خواهند نشان دهند که طرفدار بی قانونی هستند از تکنیک های سئو کلاه خاکستری استفاده می کنند .

تکنیک های کلاه خاکستری یا همان Gray Hat روش هایی هستند که در مرز کلاه سیاه حرکت میکنند ولی قابل تشخیص توسط گوگل نخواهند بود. تکنیک هایی که سرعت رشد شما را به شدت افزایش میدهند ولی موجب نمیشوند که وارد منطقه خطر جریمه توسط گوگل شوید. اگر توسط افراد حرفه ای انجام نشود در واقع به نوعی لبه پرتگاه و آتش راه می روند . این مثال یعنی با یک اشتباه کوچک می تواند شما را داخل پرتگاه بیندازد . به همین دلیل نمی توان خیلی مطمئن گفت که استفاده از آن جواب صد در صدی می دهد. به نوعی تکنیک های سئو کلاه سیاه و سئو کلاه خاکستری خیلی شبیه به هم هستند یعنی اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد می تواند برای افزایش رتبه وب سایت موثر واقع شود .

گوگل غیب نمی داند!

موضوع این است که گوگل به این راحتی ها هم نمی تواند تشخیص بدهد که تخلف می کنیم!

مثال می زنیم؛ از نظر گوگل، خریداری بک لینک غیر مجاز است. اما آیا گوگل به راحتی می تواند خرید بک لینک را تشخیص بدهد؟

مسلما گوگل برای این که بفهمد بک لینک ما طبیعی ست یا خریداری شده، از یک سری ترفندها استفاده می کند. برخی از این ترفندها شناخته شده اند! می توانید آن ها را تشخیص دهید، تا گوگل تصور نکند که تخلف می کنید.

پاک شدن لینک:

زمانی که لینک شما در یک وب سایت باشد و بعد از مدتی پاک شود، در صورتی که برداشته شدن لینک هایتان به صورت ناگهانی باشد و این کار چند بار تکرار شود، گوگل فکر می کند که لینک می خرید و شارژتان تمام شده! پس مراقب باشید که لینک هایتان پاک نشود!

انحصار لینک های یک بلاگ یا سایت:

زمانی که یک دسته مشخص از وبلاگ ها، فقط و فقط به شما لینک می دهند! گوگل شک می کند که شما این وبلاگ ها را راه اندازی کرده اید. پس اگر می خواهید بلاگینگ کنید و از این بلاگ ها به خودتان لینک بدهید، هر از چندگاهی از محتوای دیگر سایت ها هم استفاده کنید. گاهی به برخی وب سایت های دیگر هم لینک بدهید (مثلا به ویکی پدیا و…).

لینک سازی ناگهانی مقطعی:

به صورت ناگهانی در این هفته ۲۰۰ عدد لینک می خرید (حالا یا با تبلیغات متنی یا ریپورتاژ یا هر روش دیگر) و بعد از آن به مدت یکی دو ماه هیچ خبری از لینک نیست! خب گوگل احتمال را بر این می گذارد که این ۲۰۰ لینک را که Index کرده است، لینک هایی هستند که شما بابت آن پول داده اید! نه لینک طبیعی!

Ip های یکسان:

فرض کنید ۱۰۰-۹۰ درصد بک لینک هایی که دارید از یک ip یکسان باشند! خب این اتفاق به قدری دم خروسش پیداست که سوپرکامپیوترهای گوگل با یک نیش خند، رتبه ی شما را در نتایج جست و جو، پایین می آورند!و

 

روش های بررسی شده در این مطلب تنها بخشی از تکنیک های سئو کلاه خاکستری بوده و تکنیک های زیادی دیگری هم وجود دارد،. توانایی چگونگی استفاده از این روش ها خیلی مهم است و اگربا این روش ها اشنا نیستید با یک متخصص سئو مشورت کنید

 

1)      http://altbookmark.com/story8944462/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C

 

2)      http://bookmarkswing.com/story8906625/%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA

 

3)      http://mediajx.com/story9319998/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86

 

4)      http://bookmarkloves.com/story7015949/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA

 

5)      http://bookmarkshq.com/story8791913/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3

 

6)      http://opensocialfactory.com/story5946001/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C

 

7)      http://ztndz.com/story8619446/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C

 

8)      http://bookmarkja.com/story8930836/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86

http://bookmark-template.com/story8281242/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C

 


:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد
 
 

Schema مبنایی است برای یادگیری، قضاوت و تفسیر ما از جهانی که در آن زندگی می کنیم. در این مقاله می خواهیم به شما کمک کنیم تا مفهوم schema را درک کرده و از نقش آن در قضاوت و تصمیم گیری ها آشنا شوید.

مجموعۀ یکپارچه و سازمان سافته ای از اطلاعات و تجربیات schema های ما را شکل می دهند. schema ها مانند یک مدل و الگویی هستند که معیار و ابزار برای فهم محیط پیرامون و اطلاعاتی است که دریافت می کنیم.

schema یک چارچوب یا مفهوم شناختی است که به ما کمک می کند اطلاعات را سازمان دهی و تفسیر کنیم.

 

Schema چیست؟

Schema مجموعه ای از اطلاعات کوچک است که بیانی مشخص و از پیش تعیین شده در سایت قرار میگیرند. این روش از نشانه گذاری کار، تجزیه و تحلیل اطلاعات سایت را برای موتورهای جستجو خیلی ساده تر و موثر تر کرده و موتور های جستجو قادر خواهند بود نتایجی را که مرتبط با سوال جستجو شده کاربر باشد به نمایش بگذارند.

 

تاریخچه schema

schema بعنوان یک مفهوم پایه در ابتدا توسط یک روانشناس بریتانیایی به نام فردریک بارتلت (Frederic Bartlett) و بعنوان بخشی از نظریه یادگیری وی به کار گرفته شدند. نظریه بارتلت می گفت که شناخت ما از جهان با شبکه ای از ساختارهای روانیِ انتزاعی شکل می گیرد.

فرایندهایی که schema به طریق آنها تعدیل و یا تغییر می کنند، ادغام (جذب) و تطبیق نام دارند. در ادغام، اطلاعات جدید در schema های از پیش موجود تلفیق می شود. در فرایند تطبیق، وقتی یک شخص اطلاعات جدیدی می آموز و تجارب جدیدی کسب می کند، ممکن است schema های موجود تغییر داده شوند یا schema های جدیدی شکل بگیرند.

یک مثال از فرایند ادغام و تطبیق

زمانی که شما برای اولین بار به یک کشوری با فرهنگ متفاوت سفر می کنید، در ابتدا سعی می کنید آن فرهنگ را بر اساس دیدگاه، آموخته ها و تفکرات موجود خود قضاوت کنید (ادغام یا جذب) ولی در ادامه با توجه یادگیری ها و دریافت اطلاعات بیشتر schema شما تغییر پیدا می کند و قضاوت های شما نیز بر اساس schema جدید خواهد بود (تطبیق).

Schema.org

Schema.org در سال 2011 با عنوان همکار تجاری موتورهای جستجوی اصلی شامل گوگل، یاهو و بینگ فعالیت خود را شروع و وظیفه استانداردسازی زبان نشانه گذاری و یکپارچه سازی آن را برعهده گرفت. دستورالعملهای قرار گرفته در این سایت برای موتورهای جستجو بیشتر قابل درک بوده و نمونههای عملی زیادی در آن پیدا میشود.

هدف از این زبان نشانهگذاری جایگزینی آن با بکلینک و کاهش ارزش لینک بوده است.

 

در ابتدا

در ابتدا باید گفت schema.org زبان نمی باشد. بلکه مرجعی از microdata می باشد. سه زبان برای نشانه گذاری وجود دارد:

microdata microformats ، RDFa. Schema.org و دارای مفهوم هایی است که موتورهای جستجو همه آن را پذیرفته و به عنوان زبان استاندارد انتخاب کرده اند.

گوگل بارها حمایت خود را از Shema.org ذکر کرده است.

در schema.org راه های مختلفی برای نشانه گذاری وجود دارد که در ادامه برخی از آنها را معرفی خواهی کرد:

 

اتفاقات و رویدادها

schema به شما فرصت تعریف یک رویداد را میدهد. اطلاعاتی مانند تاریخ، زمان، مکان و سایر اطلاعات رویداد را میتوان به زبانی ساده برای گوگل تعیین کرد.

 

geotag و تجارت

schema امکان نشانه گذاری آدرس و اطلاعات تماس خود را فراهم میکند .با استفاده از قابلیت place و یا geocordinates میتوان مکان خود را مشخص تر کرد.

 

مشاغل و مدیریت اعتبار

بخش مشاغل از schema جدیدترین بخش است و امکان نمایش آن به صورت rich snippets در SERP موجود است. در بخش مدیریت اعتبار با استفاده از schema می توان صفحه های مرتبط با افراد و همچنین اطلاعات جزئی مرتبط با آنها را مشخص نمود. با داشتن اطلاعات اولیه ای از html میتوان نشانه گذاری معنایی سایت خود را آغاز کرد.

 

نشانه گذاری معنایی و ارتباط با CTR

یکی از جالبترین مزایای نشانه گذاری معنایی، بهبود نتیجه شما در نتایج جستجو توسط Rich Snippets است. نشانه گذاری سبب میشود اطلاعات مفیدتری را گوگل در کنار نتایج سایت شما توسط Rich Snippets نشان داد و در نتیجه نرخ کلیک افزایش یابد. براساس آمار این قابلیت باعث افزایش CTR به مقدار 15 تا 30 درصد میشود.

نشانه گذاری صفحات سایت عملی سخت است و بایستی برای تمامی صفحات به صورت دستی وارد شود. در تعداد زیادی از سیستمهای مدیریت محتوا با طرحریزی درست ساختار صفحات امکان انجام این نشانهگذاری برای تمامی محصولات و صفحات وجود دارد.

شما بعد از انجام این کارها توسط ابزار Structured Data Testing Tool در گوگل میتوانید نحوه درست بودن عملکرد تمامی دستورالعملها را بررسی کنید.

 

نشانهگذاری schema و بهبود سئو

با آنکه مت کات گفته بود نشانهگذاری توسط وبسایت مذکور الزاما برابر با رنک بهتر برای وبسایت وبمستران نیست اما بایستی گفت که هدف آن نه رنک بالاتر بلکه رنک صحیح است. علاوه بر این میتواند باعث بهبود CTR و افزایش شانس نمایش یافتن در نتایج جستجوی گوگل و یا قابلیتی همانند با Google Recipe View شود. زمانی که کد HTML وبسایت شما دارای ریزدادههای schema است، موتورهای جستجو بهتر محتوای مطلب سایت شما را تشریح و به دنبال آن باعث افزایش امکان دیده شدن شما و تشخیص کلمات کلیدی اصلی به وسیله گوگل میشوند.

 

نشانه گذاری صفحات سایت کاری دشوار است مخصوصا اگر سایت شما دارای صدها و شاید هم هزاران صفحه باشد. نشانه گذاری باید به صورت دستی برای همه صفحات سایت وارد شود با یک عالمه کار بیشتر برای سایت های بزرگتر.البته در بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا و با طرح ریزی صحیح ساختار صفحات میتوان این نشانه گذاری را به صورت یکباره برای تمامی محصولات و صفحات سایت انجام داد.

 

  1. https://seokav5.persianblog.ir/jQ1XmedAxYtA34JRNA43-%D9%86%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  2. https://seobaz7.persianblog.ir/mqjxmNL4bnSA7OmAd3eo-%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D9%86%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%88%D8%A8%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  3. https://seokav.persianblog.ir/rlGxmYgZ7mcojxe6Y8vW-%D8%A7%D8%B5%D9%88%D9%84-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%88%D8%A8%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  4. http://seokaran5.parsiblog.com/Posts/40/%d8%a7%d8%b5%d9%88%d9%84+%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d9%87+%d9%86%d9%88%d9%8a%d8%b3%d9%8a+%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d9%8a+%d8%b3%d8%a7%d9%8a%d8%aa/
  5. http://seobaran.parsiblog.com/Posts/38/%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%aa%d9%8a+%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d9%8a+%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d9%87+%d9%86%d9%88%d9%8a%d8%b3%d9%8a/
  6. http://seokaran99.parsiblog.com/Posts/34/%d9%86%da%af%d8%a7%d8%b1%d8%b4+%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d9%87+%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d9%8a+%d9%88%d8%a8%d8%b3%d8%a7%d9%8a%d8%aa+%d9%87%d8%a7/
  7. http://seoinweb.azadblog.com/post-200230.html
  8. http://seosaz.azadblog.com/post-200232.html
  9. http://seoweb5.rahatblog.ir/post/14
  10. http://seo.rahatblog.ir/post/14

http://webinja.rahatblog.ir/post/11

 


:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 


 

الگوریتم گوگل پاندا ابتدا در 23 فوریه 2011 راه اندازی شد. هدف اجرای الگوریتم گوگل پاندا، دادن امتیاز بیشتر به وبسایت های دارای محتوای جذاب و کاستن حضور سایت های بی کیفیت در نتایج جستجو بود.

الگوریتم پاندا چیست:

گوگل در سال های گذشته خلاء بزرگ محتوای مفید را جستجو حس میکرد و شاید دیگر وقت این بود که از یک جستجوگر ساده که فقط به این نگاه میکرد که یک سایت چه تعداد از یک کلمه را بیشتر دارد تا آن را در صفحه اول قرار دهد به یک جستجوگر واقعا حرفه ای و هوشمند تبدیل شود در این زمان الگوریتم پاندا که شاید موفق ترین الگوریتم گوگل پاندا بوده است پا به میان گذاشت. شاید در ابتدا مشکلات در این الگوریتم وجود داشت اما به مروز زمان سایت های بی کیفیت و بدون محتوا و اسپمر به فراموشی سپرده شدند. البته هر الگوریتم درصد خطایی دارد اما نسبت به سال های گذشته کیفیت مطالب در صفحات اول خیلی مناسب شده است.

 

این الگوریتم یکی از مهم ترین، اثرگذار ترین و البته یکی از خطرناک ترین الگوریتم های گوگل است که خیلی از سایت ها که این الگوریتم را جدی نگرفتند الان روزگار خود را در زندان گوگل سپری می کنند و بسیار نادم و پشیمان هستند.

الگوریتم پاندا تمام تمرکز خود را بر روی محتوای وب سایت ها گذاشته و سایت هایی که محتوای بی کیفیت و یا کپی در سایت خود تولید می کنند، موجب ناراحتی و بعضی اوقات هم موجب عصبانی شدن این پاندای مهربان می شوند.

البته درباره این الگوریتم هنوز همه ی اطلاعات به دست ما نرسیده است چون بخشی از این اطلاعات، جزء رمز و راز های گوگل است. اما در این مقاله به اندازه ای که رابطه ی سایت ما با این پاندای پر حاشیه خوب شود، اطلاعات کسب خواهیم کرد.

 

 

اهداف گوگل پاندا

الگوریتم پاندا چند پدیده مشکل دار در نتایج جستجو را هدف گرفته است. این اهداف شامل موارد زیر می گردند:

  • محتوای بسیار کم: صفحات اینترنتی که دارای محتوای مرتبط بسیار کمی هستند و از نظر متنی نیز بسیار قلیل می باشند. مانند صفحاتی که دارای موضوعات متنوع اما اطلاعات بسیار کمی در هر مورد هستند.
  • محتوای تکراری: محتوای کپی شده در بسیاری از جاهای اینترنت وجود دارد. تکرار محتوا حتی در سایت خود شما هم می تواند اتفاق بیفتد. زمانی که یک متن مشخص را در چندین صفحه به صورت تکراری کپی می کنید، احتمالا با این مشکل مواجه خواهید شد. به عنوان مثال یک شرکت ممکن است 10 صفحه با نام ده شهر ایجاد کند و خدمات خود را به یک شکل در هر ده صفحه تکرار کند.
  • محتوای ضعیف: صفحاتی که شامل اطلاعات بسیار کمی درباره موضوع خود هستند.
  • فقدان آتوریتی و اعتبار: محتوایی که توسط منابعی تولید می شوند که دارای اعتبار تایید شده ای نیستند. گوگل در این زمینه تاکید کرده است که سایت هایی که نمی خواهند تحت تاثیر منفی پاندا قرار گیرند، می بایست تلاش کنند تا با انتشار اطلاعات مفید، اعتبار خود را در بین کاربران افزایش دهند.
  • مزرعه محتوا (Content Farming): صفحات بسیار زیاد بی کیفیت که اغلب محتوای خود را از سایت های دیگر جمع آوری می کنند. به عنوان مثال می توان به وبسایت هایی اشاره کرد که صفحات زیادی را با موضوعات گرفته شده از کلمات کلیدی مورد جستجو در گوگل، جمع آوری می کنند و محتوای بی ارزشی را درباره آن تولید کرده و بدون اینکه خواسته کاربران را در نظر بگیرند، می خواهند رتبه های بالا در نتایج جستجو کسب کنند.
  • محتوای بی کیفیت تولید شده توسط کاربران: به عنوان مثال وب سایت هایی که صرفا پست های مهمان که معمولا بسیار کوتاه نیز هستند منتشر می کنند. این پست ها نیز که معمولا پر از غلط های املایی بوده و فاقد اطلاعات ارزشمند می باشد.
  • نسبت تبلیغ به محتوای بالا: صفحاتی که مملو از تبلیغات هستند اما محتوایی ندارند.
  • محتوای ضعیف پیرامون لینک های مشخص: محتوای ضعیفی که صرف با هدف لینک دادن به یک سایت مشخص ایجاد شده است.
  • وب سایت های بلاک شده توسط کاربران: سایت هایی که کاربران انسانی به صورت مستقیم در نتایج جستجو بلاک کرده اند.
  • محتوای نامرتبط با عبارت مورد جستجو: صفحاتی که عنوان می کنند که مطالب مرتبط با عبارت مورد جستجو ارائه می دهند اما با ورود به آن با چیز دیگری مواجه می شویم. به عنوان مثال می توان به صفحاتی اشاره کرده که تخفیف رستوران ارائه می دهند اما در بدو ورود متوجه می شوید که هیچ تخفیفی در این صفحه وجود نداشته و صرفا با تبلیغات پر شده اند.

 

 

خط قرمز های الگوریتم پاندا:

برخی از مواردی که پاندا از آن ها خوشش نمی آید، به شرح زیر است:

*کپی کردن محتوا از سایت های دیگر ممنوع (پاندا از این کار متنفر است)

*بازنشر یک مطلب در سایت ممنوع (یعنی یک مقاله را دو بار در سایت قرار دهیم)

*محتوای بی روح ممنوع (مقاله ما باید عکس، فیلم و… داشته باشد تا باب میل پاندا شود. البته گوگل بخاطر نبود تصویر در مقاله به ما را تنبیه نمیکند)

*مقالات غیر مرتبط ممنوع (یعنی مثلاً: در یک سایت آموزشی محتوای ما موزیک های جدید باشد)

*مقاله بدون کامنت ممنوع (نظرات در سایت بسیار اهمیت دارد، البته اگر مقاله ای کامنت نداشته باشد گوگل با آن برخورد نمی کند و برای تاکید بیشتر است که این نکته در اینجا عنوان شده)

*استفاده بیش از حد از تبلیغات در سایت ممنوع (تبلیغات نباید به اندازه ای باشد که کاربر را از سایت فراری دهد)

*بروز نکردن مطالب قدیمی ممنوع (البته منظور مطالبی است که نیاز به بروز رسانی دارند و در حقیقت منسوخ شده اند)

 

الگوریتم پاندا حرف حسابش چیست؟!

الگوریتم پاندا خواستار محتوای با کیفیت است، و به لطف گوگل تا دو سال آینده در اینترنت درباره همه چیز محتوا وجود دارد و در آن زمان، همه ی سایت ها متخصص تولید محتوا شده اند(البته محتوایی با کیفیت متوسط) و وب سایتی معتبر محسوب می شود که محتوای خاص و باکیفیت تولید کند.

 

در هنگام آپدیت های جدید گوگل، جزییات مرتبط با آن را حتما مطالعه کنید تا از سلامت سایت خود با توجه به موارد نهی شده در این آپدیت ها باخبر شوید. اگر احیانا بعد از آپدیت مشخصی دچار کاهش ترافیک شدید و مطمئن بودید که علت این امر ناشی از قصور شماست، مشکل مورد نظر را حل کرده و از طریق وبمستر درخواست بخشش از گوگل کنید.

 

  1. http://seowebmaster5.loxblog.com/post/53/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C%20%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA%20%D8%AF%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86%20%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C.htm
  2. http://seowebone.loxblog.com/post/45/%D9%85%D8%B2%DB%8C%D8%AA%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C%20%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA%20%D8%AF%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86%20%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C.htm
  3. https://seobaz55.persianblog.ir/MBWgjMoYyxUAnAdvQYoe-%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C
  4. https://seowebkaran.persianblog.ir/J7WNjdJkJNTWLNovOMRL-%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C
  5. https://seowebdesigner5.persianblog.ir/RqWMjYkEKoCa9QxZ4rna-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C-%D9%88-%D9%85%D8%B2%DB%8C%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%86
  6. http://seowebmaster1.parsiblog.com/Posts/46/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%d9%8a+%d8%b3%d8%a7%d9%8a%d8%aa++%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d9%8a+%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%d9%8a+%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa+%d8%af%da%a9%d9%88%d8%b1%d8%a7%d8%b3%d9%8a%d9%88%d9%86+%d8%af%d8%a7%d8%ae%d9%84%d9%8a/
  7. http://seosazan99.parsiblog.com/Posts/45/%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%d9%8a%d9%8a+%d8%a8%d8%a7++%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa+%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%d9%8a+%d8%b3%d8%a7%d9%8a%d8%aa+%d8%af%da%a9%d9%88%d8%b1%d8%a7%d8%b3%d9%8a%d9%88%d9%86+%d8%af%d8%a7%d8%ae%d9%84%d9%8a/

 https://seowebmaster5.persianblog.ir/6Lp40QDN0WH9E0e0jjaE-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87-%D8%A8%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C%D9%85



:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

search intent یا هدف جستجو ‌چیست؟

  • تاریخ انتشار 1397/08/19
  • .
  • 1082
  • .
  • گروه رازهای seo و بهینه سازی سایت

 
 

برای اینکه افراد بیشتری را جذب سایت خود کنید، باید برای کسب رتبه بالاتر از گوگل تلاش کنید. در این راه سئو میتواند به شما کمک کند. برای این کار باید محتوای وب سایتتان را براساس کلماتی که مردم بیشتر از آن استفاده میکنند بهینه کنید. هدف شما از راه اندازی یک وب سایت میتواند فروش محصولاتتان، ارائه ی مقالات علمی یا خبرنامه باشد. شما باید افراد را برای هدف خود از راه اندازی وب سایت متقاعد کنید تا در زمان های دیگر به سایت شما برگردند.

search intent یا هدف جستجو چیست؟

هدف جستجو یا search intent برای یافتن دلیل یک جستجوی خاص توسط مردم باید انجام شود. چرا افراد جستجو می کنند؟
آن ها جستجو می کنند چراکه سوالی در ذهن دارند و می خواهند پاسخی برای آن بیابند. آیا آن ها برای یک وب سایت خاص جستجو می کنند؟ یا آن ها به دنبال چیزی هستند که قصد خریدش را دارند؟
بالای یک سال است که گوگل قادر است هدف از جستجوی مردم را تشخیص دهد. گوگل می خواهد به صفحاتی بالاترین رتبه را دهد که بیشترین تطابق را هم با کلمات مورد جستجو و هم با هدف از جستجوی یک پرسش خاص دارند. به همین دلیل است که تناسب محتویات وب سایت با هدف از جستجوی افراد ضرورت دارد.

 

هدف کلمات کلیدی اصلی
کلماتی که افراد در جستجوهای خود استفاده می کنند اطلاعاتی در مورد اهداف کاربران ارائه می دهد. اگر مردم کلماتی مانند خرید، معامله، تخفیف استفاده کنند، آن ها قطعا مستعد خرید هستند. اگر مردم کلماتی مانند اطلاعات، چگونه، بهترین راه را در جستجوی خود استفاده کنند احتمالا هدف جستجوی آن ها کسب اطلاعات است.

 

 

4 نوع از اهداف جستجو وجود دارد:

 

1- تحقیقات تجاری یا Commercial investigation
بسیاری از افراد قصد خرید در آینده را دارند اما تحقیقات اولیه خودشان را از طریق وب انجام میدهند. بهترین ماشین لباس شویی کدام است؟ کدام افزونه سئو مفید است؟ این افراد قصد انجام تراکنش دارند اما به زمان بیشتری برای متقاعد شدن نیاز دارند. این نوع از هدف از جستجو معمولا جستجو با هدف تحقیقات تجاری نامیده می شود.

 

2- اطلاع رسانی یا Informational intent
نوع اول، اطلاع رسانی است. بسیاری از جستجوها که توسط افراد در اینترنت انجام می گیرد به منظور کسب اطلاعات است. اطلاعات در مورد آب و هوا، آموزش کودکان، سئو یا بهینه سازی سایت و یا هرچیزی دیگری می¬ تواند باشد. در این موارد، افراد یک سوال خاص در ذهن دارند یا می خواهند درباره یک موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنند.

3- هدف تراکنشی یا Transactional intent
نوع سوم از هدف جستجو، هدف تراکنشی است. بسیاری از افراد بصورت آنلاین خرید می کنند و به دنبال بهترین خرید از طریق وب هستند. تمام افرادی که به دنبال خرید هستند در زمره جستجو با هدف خرید قرار می گیرند.

 

4- هدف ناوبری یا Navigational intent
نوع دوم، هدف ناوبری یا هدایت کننده است. افراد با این هدف سعی می کنند تا به یک وب سایت خاص دسترسی پیدا کنند. برای مثال افرادی که معمولا کلمه “فیس بوک” را جستجو می کنند، معمولا قصد دارند به سایت فیس بوک بروند.
کسب رتبه بالا برای یک عبارت ناوبری زمانی برای ترافیک ارگانیک وب سایت شما سودمند است که سایت شما هدف از جستجوی افراد باشد. چند سال گذشته، یوست افزونه گوگل آنالیتیکس را به گزینه های خود اضافه کرده است و توانسته روی عبارت “گوگل آنالیتیکس” رتبه بسیار بالایی را دریافت کند. این در حالی است که این موضوع ترافیکی برای یوست ایجاد نکرده است چرا که افراد به دنبال سایت گوگل آنالیتیکس بودند و تقریبا هیچکدام به دنبال افزونه ی یوست نبوده اند.

 

چگونه محتوا را با توجه به هدف از جستجو بهینه سازی کنید؟
شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که یک صفحه فرود متناسب با هدف جستجوی مخاطبان شماست. اگر مردم به دنبال کسب اطلاعات هستند، احتمالا نمی خواهید صفحه محصولاتتان برای آن ها نمایش داده شود و یا اگر افراد به دنبال خرید محصولی هستند نباید آن ها را درگیر مقالات طولانی و خسته کننده کنید و باید آن ها را به صفحه خرید هدایت کنید.
صفحات محصولات خودتون را برای کلمات کلیدی تجاری محرک بهینه سازی کنید. اگر شما لوازم ورزشی را بفروش می رسانید، می توانید به عنوان مثال یک صفحه محصول را برای “خرید لوازم ورزشی” بهینه سازی کنید. شاید شما مقاله ای در مورد لوازم ورزشی داشته باشید. مثلا می توانید این مقاله را برای عبارت “نحوه استفاده از لوازم ورزشی” بهینه کنید.
مشخص کردن هدف از جستجو برای یک عبارت کلیدی کار دشواری است. شاید کاربران مختلف هدف های متفاوتی داشته باشند اما در نهایت به یک صفحه مشابه هدایت شوند. اگر می خواهید بیشتر در مورد هدف مخاطبان مورد نظرتان بدانید، بهترین راه این است که از آن ها بپرسید. شما می توانید یک نظر سنجی کوچک داشته باشید، حاوی سوالاتی در مورد اینکه به دنبال چه چیزی در جستجوی خود هستند. این روش به احتمال زیاد بینش بیشتری نسبت به هدف موردنظرتان خواهد داد.

نتیجه گیری
این موضوع بسیار مهم است که محتوایی که در حال نوشتن آن هستید هم با کلمات و هم با هدف از جستجوی افراد متناسب باشد. اطمینان حاصل کنید که صفحه شما شامل اطلاعاتی است که افراد در جستجوی آن هستند و یا اگر افراد مستعد خرید یکی از محصولات شما هستند، آن ها را به صفحات فروش هدایت کنید.

 
  1. https://seowebmaster66.blogsky.com/1399/09/22/post-67/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%b3%d8%a7%d9%84%d9%86-%d8%b2%db%8c%d8%a8%d8%a7%db%8c%db%8c
  2. http://webdesigner1.loxblog.com/post/50/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C%20%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA%20%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%86%20%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C.htm
  3. https://seowebkaran1.blogsky.com/1399/09/22/post-67/%d9%84%d8%b2%d9%88%d9%85-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%b3%d8%a7%d9%84%d9%86-%d8%b2%db%8c%d8%a8%d8%a7%db%8c%db%8c
  4. http://seowebone.loxblog.com/post/42/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C%20%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA%20%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%86%20%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C.htm
  5. https://seowebmaster3.blogsky.com/1399/09/22/post-63/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%b3%d8%a7%d9%84%d9%86-%d8%b2%db%8c%d8%a8%d8%a7%db%8c%db%8c
  6. http://seowebmaster5.loxblog.com/post/50/%D9%84%D8%B2%D9%88%D9%85%20%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C%20%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA%20%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%86%20%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C.htm
  7. https://seowebkar6.blogsky.com/1399/09/23/post-60/%d9%85%d8%ad%d8%aa%d9%88%d8%a7%d9%86%d9%88%db%8c%d8%b3%db%8c-%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%87-%d8%a2%d9%84-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa
  8. https://seo-webdesigner.blogsky.com/1399/09/23/post-56/%d8%aa%d8%a7%d8%ab%db%8c%d8%b1-%d9%85%d8%ad%d8%aa%d9%88%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%a8-%d8%a8%d8%b1-%d8%b3%d8%a6%d9%88-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa
https://seo-webmaster.blogsky.com/1399/09/23/post-60/%D9%85%D8%AD%D8%AA%D9%88%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D9%87-%D8%A2%D9%84-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%88-%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%D8%A2%D9%86-%D8%A8%D8%B1-%D8%B3%D8%A6%D9%88-


:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

مطالب کاربردی در زمینه دوربین مداربسته ، نصب دوربین مداربسته و هر آنچه شما در خصوص صنعت حفاظت تصویری لازم دارید.

  1. https://tejarat-farda.novinblog.net/Post/14/Ambiguities-in-face-recognition-technology.html
  2. https://tejarat-farda.novinblog.net/Post/12/What-is-the-biggest-change-in-the-security-industry-since-2010.html
  3. https://web24.novinblog.net/Post/10/The-impact-of-artificial-intelligence-on-the-security-and-CCTV-market.html
  4. https://web24.novinblog.net/Post/16/Fear-of-technology.html
  5. https://web24.novinblog.net/Post/14/Ambiguities-of-face-recognition-technology.html
  6. https://web24.novinblog.net/Post/12/The-biggest-change-in-the-security-industry.html
  7. https://webdar24.novinblog.net/Post/9/Application-of-artificial-intelligence-in-the-security-market.html
  8. https://webdar24.novinblog.net/Post/15/Fear-of-technology-Do-privacy-concerns-stifle-security-innovation.html
  9. https://webdar24.novinblog.net/Post/13/Ambiguities-in-face-recognition-technology.html
  10. https://webdar24.novinblog.net/Post/11/The-biggest-changes-in-the-security-industry.html
  11. https://webkar.novinblog.net/Post/10/Artificial-intelligence-in-the-security-market.html
  12. https://webkar.novinblog.net/Post/16/Do-privacy-concerns-stifle-security-innovation.html
  13. https://webkar.novinblog.net/Post/14/Ambiguities-in-face-recognition-technology.html
  14. https://webkar.novinblog.net/Post/12/What-is-the-biggest-change-in-the-security-industry-since-2010.html
  15. https://online-tejarat.novinblog.net/Post/10/The-impact-of-artificial-intelligence-on-the-security-market.html
  16. https://online-tejarat.novinblog.net/Post/16/Do-privacy-concerns-stifle-security-innovation.html
  17. https://online-tejarat.novinblog.net/Post/14/Ambiguities-in-face-recognition-technology.html
  18. https://online-tejarat.novinblog.net/Post/12/The-biggest-change-in-the-security-industry.html
  19. https://web-online.novinblog.net/Post/9/AI-developments-in-the-security-market.html
  20. https://web-online.novinblog.net/Post/15/Fear-of-technology-Do-privacy-concerns-stifle-security-innovation.html
  21. https://web-online.novinblog.net/Post/13/Ambiguities-in-face-recognition-technology.html
  22. https://web-online.novinblog.net/Post/11/The-biggest-change-in-the-video-protection-and-security-industry-in-the-last-ten-years.html
  23. https://webkaran.novinblog.net/Post/9/The-impact-of-artificial-intelligence-on-the-security-market.html
  24. https://webkaran.novinblog.net/Post/15/Fear-of-technology-Do-privacy-concerns-stifle-security-innovation.html
  25. https://webkaran.novinblog.net/Post/13/Ambiguities-in-face-recognition-technology.html
  26. https://webkaran.novinblog.net/Post/11/What-is-the-biggest-change-in-the-security-industry-since-2010.html
  27. https://webonline.vistablog.ir/post/2
  28. https://webonline.vistablog.ir/post/8
  29. https://webonline.vistablog.ir/post/6
  30. https://webonline.vistablog.ir/post/4


:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1399 | نظرات ()